Sijoittaminen, minä, bloggaus.... Koko homman esittely

 Blogin esittely


Moro! Tervetuloa seuraamaan Sojoittajan sijoitusblogia. Tarkoituksena on kertoa suoraan omasta sijoittamisestani, ajatuksista sen takana ja mahdollisesti muusta yleisesti sijoittamiseen, vaurastumiseen tai talouteen liittyvästä. Ajattelin laittaa homman pyörimään niin, että esittelen pikaisesti itseni ja inspiraationi aloittaa tämä blogi.


Kuka olen?

Olen 22-vuotias kauppatieteiden opiskelija (joka ei ole koskaan aiemmin blogannut). Vaikka talous ja raha olivat Monopolyn ja Roope Ankan kautta kiinnostaneet jo pienenä, varsinainen sijoitusurani alkoi ostamalla indeksirahastoa vuonna 2018. Samana syksynä aloitin nykyiset opintoni. Vuonna 2019 siirsin sijoittamiseni seuraavalle tasolle, kun aloin indeksirahastojen lisäksi ostaa myös suoria osakkeita. 


Miksi sijoitan? 

Tähän on oikeastaan monta syytä. Taloudellisesti, sijoittaminen antaa minulle mahdollisuuden kerryttää varallisuutta, joka tuo minulle taloudellista turvaa ja uusia mahdollisuuksia. Toimeentulo passiivisilla sijoitustuloilla saavutettuna lienee suurin tavoitteeni. Lisäksi sijoittaminen on minulle harrastus, joka motivoi käyttämään rahaa järkevästi sekä perehtymään yhtiöihin ja talouteen syvällisemmin. 


Miksi blogi?

Blogi on minulle päiväkirjamainen tapa kirjoittaa ajatuksiani ylös. Näen blogin myös tapana perustella tulevat sijoituspäätökset itselleni ja vähentää impulsiivisuuttani sijoittajana. Ja tietysti tarkoituksena on viihdyttää tänne eksyneitä lukijoita, ja parhaassa tapauksessa myös oppia jotain itse tai tarjota uutta tietoa lukijalle.


Palailen myöhemmin ensimmäisellä salkkukatsauksella.


- Sojoittaja

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vuoden ensimmäinen salkkukatsaus! Miltä näyttää rytinän jälkeen?

2021 Tilinpäätös

Salkkukatsaus, 10/2021